Sunday, April 09, 2006

Dalam mencari redha, setiap arah punyai ujian..namun syukur ada teman buat pengukir senyum..walau ada kala kita juga yang terlepas kata dan canggung langkah tarinya..buat teman, kita masih bertatih..

Dalam mencari redha, jangan pernah ada putus asa..walau ujian bisa mematahkan sendi-sendi bahu yang kian mereput, hati biar kental berpaut pada Yang Satu..teman, Tuhan tahu apa yg berlaku..

Dalam mencari redha, ada kala kita mahu pulang ke jalan dahulu..agak mudah dan kurang duga nya..tapi kita dgr kulit mnjerit takut diratah api yang ntahkan berapa kali panas dari api dunia..tp teman, kita berfikir..sampaikah amal utk ke syurga-Nya..Tuhan..

Dalam mencari redha, biar berteman seantero dunia, ada kala umpama seorang diri diatas batas yang genting..timbang tara dan kekuatan perlu datang dari hati yang entahkan celus cahaya cinta abadi..teman, pertama itu hati

Dalam mencari redha, cabaran kita tak pernah sama..mudah kata mereka, kita juga yang rasa peluh yang bukan sekali dua menyinggah di luka yang lama..tp teman, biar parut berbekas, asal langkah kita tetap berderap pantas

Dalam mencari redha, kentalkan iman, dekatkan diri kepada Nya..payah rasanya mendidik hati yang telah berkarat..perlu ditarah karat2 yang lama sebelum disalut lapisan yang subur..kadang2 ia sakit bila ditarah..ingatlah teman, luka hati yang kedua ratus kali, biar berbayar slps mati

Dalam mencari redha, kita tinggalkan jauh, jauh, jauh semalam yang sukar dijelaskan..tapi ingatan tetap menerjah sekali dua, mengingatkan diri, jangan dijejak lagi!dan teman, kalau masih berpaut pada yang rapuh, kita pasti jatuh!

Dalam mencari redha, biar kita korbankan segala..kerana Tuhan sajalah pemilik segala..jika ditanya siapa pemilik hati dan jiwa mu..jawapan nya tetap satu..yg memiliki hati kita adalah Dia yang memegang dan menghalusi setiap nadi!

Dalam mencari redha, kita mencari janji yang pasti, cinta yang abadi..hari esok belum tentu buat semua, hari esok entahkan kita kembali lupa..

Allah,
Hanya Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan

No comments: